pátek 7. března 2014

Rychlý losos s Basmati rýží a variací hub





Vzhledem k tomu, že mě vážně nebaví neustále jíst studené obědy z krabičky, potřebuji dost často jen nějakou rychlovku, kterou stihnu uvařit, sníst a strávit dřív, než se vypravím na trénink. Do školy totiž dojíždím a můj rozvrh je tak (slušně řečeno) hloupě sestavený, že se stihnu jen tak tak vrátit domů a něco před tréninkem rychle uklohnit. Zde přichází k využití konzervovaný losos z Marks & Spencer, kterého si  nemůžu vynachválit. O této i jiných rybích konzervách z M&S mimochodem brzy můžete očekávat zajímavý článek. :))





Ingredience:

  • 1x konzerva divokého kanadského lososa bez kostí a kůže (M&S)
  • 60g rýže Basmati
  • 40g čerstvých žampionů
  • 50g hlívy ústřičné
  • 50g houby shiitake
  • jarní cibulka na posypání
  • okurka, rajče,... (na ozdobu)


Postup:

Houby si očistíme a nakrájíme na kousky tak, jak to máme nejradši. Na hlubší pánvičku s nepřilnavým povrchem dáme trochu vody, kterou osolíme a přivedeme k varu. Jakmile se voda vaří, přidáme do ní houby a necháme dusit.


Do jiného kastrůlku si odvážíme rýži Basmati a podle návodu dáme vařit. Já do ní mimo soli přidávám ještě provensálské koření. ;) Mezi tím, co se nám houby dusí a voda vaří, si můžeme nakrájet zeleninu a cibulku na ozdobení.


No a když je rýže uvařená, houby podušené, stačí už jen otevřít konzervu a servírovat. Samozřejmě, že můžete použít čerstvého lososa, kterého připravíte v parním hrnci, či troubě. Já, jak už jsem psala v úvodu, pospíchala a asi byla i poněkud líná připravovat ještě čerstvého lososa. Navíc tento ho skvěle zastoupil, nepoznali byste že je konzervovaný. :)



Snad si na tomto rychlém obídku pochutnáte stejně jako já. Příprava vážně netrvala déle než 20-25 minut, a to včetně přípravy hub a zeleniny. :)

Nutriční hodnoty: 1766 Kj; 31g bílkovin; 49,5g sacharidů; 9g tuku; 2g vlákniny

Přeji dobrou chuť! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat