čtvrtek 27. listopadu 2014

Ovocný dort s ovesným korpusem




Tak konečně je tu další slibovaný recept na zdravou mňamku. Tenhle dort jsem si vlastně dělala k narozeninám, aby bylo do čeho zapíchat svíčky. Klasika u nás vždy byl piškotový dort s ovocem ze světozoru, tak jsem se ho pokusila napodobit ve zdravé verzi a snad bude i Vám chutnat, až vyzkoušíte. :) 







Ingredience:

Korpus:

  • 200g ovesných vloček
  • 150g banánu
  • 140g jogurtu (Já použila od Milko řecký s 0% tuku, nejlepší konzistence i chuť ;) )
  • 300ml vody
  • 30g medu
  • 2 bílky
  • prášek do pečiva
  • vanilkové, případně i mandlové aroma
  • skořice


Krém:

  • 250g nízkotučného tvarohu (používám z Alberta)
  • 140g jogurtu (opět řecký od Milko)
  • 100g ricotta (se značkou Vím co jím, tuším že od Italat)
  • vanilkové aroma
  • ztužovač


Na závěr:

  • 200g mraženého ovoce (já použila lesní směs a jahody)
  • balíček želatiny (ze zdravé výživy nejlépe)

Postup:

Všechny ovesné vločky hodíme do mixéru a rozemeleme na mouku. Ve větší misce rozmačkáme banán na kaši a vločky k němu přidáme. 
Postupně do směsi přimícháváme zbytek ingrediencí na korpus až na vaječné bílky, které nejprve našleháme a až poté opatrně vmícháme.
Kulatou formu o průměru 26cm (v té jsem to alespoň dělala já) si vymažeme troškou kokosového oleje a vysypeme kokosem.
Troubu rozehřejeme na 180-200 stupňů a pečeme cca 45 min. Nelekejte se, těsto bude lehce vláčné. 

Mezi tím co se nám korpus peče si můžeme připravit krém. Množství ztužovače do něj neudávám záměrně, protože každý používá jiný, každý jinak funguje. Opět doporučuji navštívit zdravou výživu, či nějaké takové oddělení v klasickém supermarketu, kde snad seženete nějaký bez zbytečných Eček apod.
Krém opět připravíme smícháním všech vypsaných ingrediencí.

Poté, co máme korpus upečený a zchladlý (nebojte se, možná vám trochu spadne), na něj rozetřeme krém, posypeme ovocem a zalijeme želatinou, kterou připravíme podle návodu na obale.

Teď už jen přikrýt alobalem, či folií a nejlépe přes noc nechat odležet v lednici.

P.S.: Chcete-li korpus nižší, udělejte ho z poloviční dávky ingrediencí. Nebo naopak můžete připravit dvě porce krému, korpus rozříznout a jednu dát mezi. :) Fantazii se zkrátka meze nekladou.



Přeji dobrou chuť a doufám, že se ozvete, jak vaše pečení dopadlo a jak chutnalo. :)))

11 komentářů:

  1. ten vypadá tak úžasně! :-) Musím dokoupit ztužovač a želatinu a musím se na to konečně vrhnout někdy :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak jsem pekla Váš dort, je velmi jednoduchý a moc chutný.
    Akorát jsem do krému přidala 1 lžičku medu a do želatiny jsem dala třtinový cukr.
    Takže všem doporučuji vyzkoušet :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že dort u Vás obstál! :) Já tyto rychlé cukry nepoužívám, příjde mi to naprosto zbytečné. :) Ale každý si recept samozřejmě může upravit dle svého.

      Vymazat
  3. Tak dnes jsem dort vyzkoušela a je výborný! Super recept!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Tak jsem taky zkusila tvuj recept a jsem spokojena, dekuji! :-) Jen mam dotaz, korpus je takovy jakoby "gumovy", nejsem si jista, ze je to spravna konzistence,nemam totiz zkusenosti s podobnymi recepty, i kdyz ovesna kase co si delam se tomu dost podoba :-)). Jde mi o to,ze pri 190 stupnich se mi to zaclo shora delat mooc rychle (skoro se palilo), tak jsem snizila na 160 a pekla tech 45min, vypadal hotove,ale nevim, zda to tak ma byt :-).
    Pro dalsi co budou pect: ja, protoze nejsem az tak fitness ;-),tak jsem dala do korpusu o neco vic medu a do kremu trochu cukru (priste bych pridala mozna jeste lzicku),pac jsem dala maliny,dost kysele..nebo zvolila jine ovoce ;-). To je na chuti kazdeho, urcite staci puvodni recept, pokud je nekdo zvykly jist jen zdrave ;-) Zuzka

    OdpovědětVymazat
  5. Tak jsem taky zkusila tvuj recept a jsem spokojena, dekuji! :-) Jen mam dotaz, korpus je takovy jakoby "gumovy", nejsem si jista, ze je to spravna konzistence,nemam totiz zkusenosti s podobnymi recepty, i kdyz ovesna kase co si delam se tomu dost podoba :-)). Jde mi o to,ze pri 190 stupnich se mi to zaclo shora delat mooc rychle (skoro se palilo), tak jsem snizila na 160 a pekla tech 45min, vypadal hotove,ale nevim, zda to tak ma byt :-).
    Pro dalsi co budou pect: ja, protoze nejsem az tak fitness ;-),tak jsem dala do korpusu o neco vic medu a do kremu trochu cukru (priste bych pridala mozna jeste lzicku),pac jsem dala maliny,dost kysele..nebo zvolila jine ovoce ;-). To je na chuti kazdeho, urcite staci puvodni recept, pokud je nekdo zvykly jist jen zdrave ;-) Zuzka

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý den. Recept vypada skvele! Na posledni chvili jsem nasla to, co hledam na oslavu dcerinych narozenin :). Ale chci se zeptat, zda ten med v korpusu jen nutny , nebo se da nahradit napr.datlovym/ ryzovym sirupem. Kvuli alergenu nechci med jeste davat. Dekuji, Jana

    OdpovědětVymazat
  7. Bližej se mi narozky, tak bych rada nejaky fit dortik. Urcite vyzkousim a pote ohodnotim. Kazdopadne vypada skvele 😊👍

    OdpovědětVymazat
  8. Sice je rok 2022, dělala jsem, med nahradila čekan. sirupem a místo banánu dala mrkev. Je výborný.

    OdpovědětVymazat