úterý 1. dubna 2014

Má cesta hubnutím I.



Každý si minimálně jednou v životě prošel obdobím, kdy si říkal, že by se sebou mohl něco udělat. Ať už postavu jen vyformovat, nebo shodit nadbytečná kila. No a u každého to určitě někdy skončilo neúspěšně, možná i s konečnými kily navíc. No a stejně tak jsem to měla i já... Několik marných pokusů o dokonalou postavu. Jednoduše -> Základní teorie byla v malíčku, ale praxe pokulhávala. No odolejte všem těm lákadlům, když nemáte dostatečné znalosti o potřebných živinách a nevíte, že tyhle choutky jsou jen důsledkem špatně složeného jídelníčku.... :) Nyní je ale naštěstí vše jinak a já se mohu "pochlubit" postavou, kterou vidíte na této úvodní fotografii. A stejně tak se k ní může dopracovat i kdokoli z Vás, stačí jen se nevzdávat, nic nepřehánět a nebrat zdravé jídlo jako dietu, kterou byste se trápili. Naopak, nejen pro Vás, ale i pro Vaši rodinu může být nový životní styl zábavou. ;)





Jak jsem se sama na sobě přesvědčila, každý potřebuje nějaký startér, který ho donutí se sebou něco udělat. Pro někoho to může být pouze motivace typu -> mít konečně jednou krásnou postavu do plavek, nebo se chce líbit na nějaké nadcházející společenské události. Někdo však potřebuje silnější emotivní zážitky k tomu, aby s něčím takovým začal.

U mě byly na konci léta těmito startéry právě negativní zážitky, kdy jsem na několik dní/týdnů úplně přestala jíst a "přežívala" jen na vodě. (Nic moc pro mé tělo a nikomu tímto začínat rozhodně nedoporučuji...!). Naštěstí toto období netrvalo natolik dlouho, abych si stihla organismus nějak poškodit, ale kila šla rychle dolů, a tak jsem si řekla, že v tom budu nadále pokračovat. (Tenkrát jsem nemohla tušit, že to stejně byla více méně zadržovaná voda a díky nedostatečnému jídelníčku asi i spíše svaly, než tuk.)

A tak začalo moje hubnutí. Vzhledem k tomu, že v té době jsem o výživě a zdravém jídle nic moc nevěděla, (Vždy jsme byli rodinka, která se živila spíše smaženými řízky, klobáskami apod... No co chcete... Češi ;) ) tak nastalo i první chybování, za které bych si teď nejraději nafackovala!

Když už jsem tedy začala jíst, měla jsem natolik stažený žaludek, že se do mě stejně skoro nic nevešlo. Ráno čaj, troška nějakých vloček s jogurtem, nebo vaječné bílky se zeleninou. (Dávala jsem si pozor, abych náhodou nesnědla kousek žloutku -> tuk... Což byla chyba č.1.)

Tuk naše tělo potřebuje, nejen aby mohlo vstřebávat vitamíny například ze zeleniny, ale aby mohlo prostě zdravě fungovat a provádět všechny procesy odehrávající se uvnitř nás. Tenkrát jsem si ještě myslela, že pokud nebudu jíst tuk, nepřiberu tuk -> CHYBA! Bohužel takových lidí, co mají podobné myšlenky je víc, takže jestli mezi ně patříte, rychle na tuto hloupost zapomeňte!

Tuky se sice dají rozdělit na ty zdravější a méně zdravé, o čemž by se dal napsat sáhodlouhý článek, ale ten si stejně tak dobře určitě můžete zatím najít na google. Důležité je vědět, že je potřebujeme všechny.

  • tzv. Saturované tuky, ktré jsou sice méně zdravé, ale také potřebné. Vyskytují se hlavně v potravinách živočišného původu -> maso, mléko, sýry, jogurty... ale také například v kokosu a kokosovém mléce

  • Mononenasycené a polynenasycené, které jsou pro tělo zdravější, dokonce je několik výzkumů o jejich kladném působení na srdce a cévy. Tyto tuky jsou spíše rostlinného původu -> olivy, semínka, avokádo, oříšky...
Tuků se tedy rozhodně nebojte a nevynechávejte je ze svého jídelníčku...!!! ;)

To by bylo pro dnešek asi vše, pokračovat s popisem chyb, které jsou velmi časté a já sama jsem se jich dopouštěla, budu zase příště.

Na závěr ještě jedna motivační porovnávací fotografie.... ;)



Krásný den přeji..! :)))



Žádné komentáře:

Okomentovat