pátek 4. dubna 2014

Svačinky II.






Krásný páteční večer Vám všem přeji. :) Konečně jsem si našla trochu času na další článek a napadlo mě Vám sem přidat zase jednu malou inspiraci místo receptů. Hodně známých se mě ptá, jak si vymýšlím svačiny, že s nimi mají největší problém. No upřímně, taky je to v mém jídelníčku většinou kámen úrazu. :D Takže pro Vaši inspiraci i mé rozpomenutí, co všechno se dá vlastně svačit, je teď tento článek... :))




Dopolední svačiny:



Nevím jak vy, ale já si dopoledne užívám většinou se sladkými svačinkami stejně tak jako snídaně. Ovšem výjimka potvrzuje pravidlo, a tak se občas stane, že dostanu dopoledne chuť i na knäckebrot se šunkou, ale to je vážně jen výjimka. Většinou si užívám hromady ovoce... :))


Toasťák s Ricottou a ovocem


  • 70g ananasu
  • 40g hroznového vína
  • 40g Ricotty (Vím co jím)
  • 2 plátky celozrného toastového chleba
Nutriční hodnoty: 1 005Kj; 6,7g bílkovin; 36g sacharidů z toho 13g cukrů; 5,7g tuku; 1,2g vlákniny

No co Vám budu povídat, olizovala jsem se až do oběda. Ricotta je vážně výborná věc a jsem ráda, že jsem ji objevila... Dá se použít jak na slano, tak na sladko... Už se těším, až jí použiju i při nějakém pečení. :)



Nakopávač po tréninku


  • 150g jablka
  • 100g nízkotučného cottage
  • 10g kešu ořechů
Nutriční hodnoty: 944Kj; 13,4g bílkovin; 27,7g sacharidů z toho 19g cukru; 7,4g tuku; 3,3g vlákniny

Rychlé doplnění sachrů po tréninku je prostě potřeba, a potréninkový nápoj nestačí. Takže ideální směska, obsahující vše potřebné -> rychlé cukry, bílkovinu, tuky.... :)



Rýžové trio


  • 10g burákového másla
  • 20g Ricotty (Vím co jím)
  • 40g jahod
  • 60g banánu
  • 3ks rýžových chlebíčků
Nutriční hodnoty: 1 043Kj; 6,4g bílkovin; 37g sacharidů z toho 10g cukrů; 7g tuku; 4g vlákniny

Takhle to dopadá, když mám volné dopoledne a dobrou náladu. :)



Zdravá všehochuť



  • 3ks celozrnných knäckebrotů
  • 60g banánu
  • 30g čerstvého avokáda
  • 2 plátky kvalitní krůtí šunky
  • 10g černých oliv bez pecky
Nutriční hodnoty: 969Kj; 7,7g bílkovin; 32g sacharidů z toho 8,5g cukrů; 7,5g tuku; 8g vlákniny

Takhle jednou za dlouuuuuuuuhou dobu dopadne moje dopolední sváča, když nevím na co mám vlastně chuť. Navíc jsem si poslední dobou vážně hodně oblíbila avokádo a na zahraničních stránkách ho hodně používají jako pamazánku na chlebíky. Moje bylo bohužel nedozrálé, ale i tak bylo výborné. :D






Odpolední svačiny:



Uzený losos s mini krackery


  • 15g Lučiny linie
  • 60g Norského uzeného lososa
  • 1ks celozrnného toastového chleba
  • ledový salát
  • salátová okurka
Nutriční hodnoty: 900Kj; 15,2g bílkovin; 13g sacharidů z toho 3g cukru; 11g tuku

Jakmile je v lednici uzený losos, tak prostě neodolám... K tomu křupavý, opečený toastový chléb a troška lučiny.. nejlepší kombinace, věřte mi! :)


Vaječná omeleta

  • 1 celé vejce
  • 2 vaječné bílky
  • 3ks celozrnných knäckebrotů
  • 3 plátky kvalitní krůtí šunky
  • cherry rajčátka
  • červená cibulka
  • okurka
Nutriční hodnoty: 987Kj; 21,7g bílkovin; 18,5 g sacharidů z toho 1,5g cukru; 7,5g tuku; 4g vlákniny

Šunka pod vajíčky sice není vidět, ale vážně je tam schovaná -> na způsob ham&eggs.... :) Byla to ňamka, hlavně ten polosyrový žloutek. ;)


"Quesilidas"


  • 70g cherry rajčat
  • 1ks kukuřičné toritilly
  • 5 plátků kvalitní krůtí šunky
  • 50g nízkotučného cottage
  • okurka
Nutriční hodnoty: 930Kj; 18,3g bílkovin; 25g sacharidů z toho 4g cukru; 5g tuku

No, nejsou to ty pravé mexické, pouze zapečené na ten způsob a velmi dobré :)) Fotografie je bohužel nekvalitní, už bylo špatné světlo :(


Bílkovinové trio


  • 3ks celozrnných knäckebrotů
  • 50g nízkotučného cottage
  • 20g Norského uzeného lososa
  • 4 plátky kvalitní krůtí šunky
  • okurka, cherry rajčátka, ledový salát
Nutriční hodnoty: 882Kj; 19,3g bílkovin; 19,2g sacharidů z toho 2g cukru; 5,4g tuku; 4g vlákniny

Opět jsem neodolala zbytku lososa v lednici a zpestřila si jím svačinku. Mňam! Mořské plody, rybičky... to já můžu :)))  Opět se omlouvám za kvalitu fotografie, ale odpoledne už prostě světlo focení moc nepřeje... :)


Doufám, že Vás tento článek trošku inspiroval k tomu, co můžete zařadit do svého jídelníčku jakožto zdravé svačiny. :) Budete-li mít jakékoli dotazy, nápady či připomínky neváhejte článek komentovat, nebo mi napsat přímo. :)

Krásný zbytek večera a dobrou chuť při Vašem zdravém svačení....! :))



Žádné komentáře:

Okomentovat